Neden IP Santral Kullanayım?

Teknolojinin gelişimi ile birlikte işletmelerin vazgeçilmez iletişim altyapısı olan telefon santrallerinde de gelişim söz konusu. Kurumlar telefon santrali altyapılarını kurgularken bir kaç konuya dikkat etmeleri gerekiyor. İlk olarak yatırım yapılan teknolojinin son teknolojik gelişmeleri içermesi, diğerleri ise yatırım karşılığında alınan teknolojinin geliştirilebilmesi, uzun vadede hizmet verebilecek şekilde geliştirilebilirdiği gibi konular dikkat edilmesi gereken konulardan sadece bir kaçı.

Artık her teknolojik ürünün internet altyapısı üzerinden çalıştığını düşünürseniz bu gelişim telefon santrallerinde de söz konusu. Internet altyapısı üzerinde çalışan sistemlere IP tabanlı (Internet Protokolü) ürünler diyoruz. Bu yüzden IP altyapısı üzerinde çalışan santrallere IP Santral yada IPPBX diyoruz

IP Santral sistemlerinin geleneksel analog santrallere göre elbette çok fazla avantajı bulunuyor. Bunlardan bir kaçı;

1- Kurum çalışanların iletişim masrafları düşünüldüğünde IP altyapısında çalışan bir telefon santrali sayesinde diğer şubeler ile yapılan telefon görüşmeleri ücretsiz sağlanır. Ayrıca yeni nesil telekom operatörleri üzerinden yapılan telefon görüşmelerinde ciddi bir tasarruf sağlar.

2- Kurum çalışanlarının büyük bölümünün mobil olarak dışarıda çalıştıklarını göz ardı edemeyiz, bu nedenle masaüstü telefon ihtiyacının neredeyse ortadan kalktıgını söyleyebiliriz. Çalışanlar ofis içinde yada ofis dışında akıllı telefonlara kurulan yazılımsal telefon uygulamaları ile şirket santrali üzerinden telefonuna çağrı alır ve arama yapar.

3- Analog Telefon santralleri bir çift kablo kullanır. IP telefon santrali için özel kablolama gerekmez. Bilgisayarlar için hazırlanmış ağ altyapısını kullanır. Her bilgisayara gelen ağ kablosu IP telefon üzerindeki ethernet çoklayıcı ile çoklanır. Ayrıca akıllı telefonlar üzerinden de kullanılabileceğinden kablosuz ağ ortamı yada mobil internet ile de çalışması mümkündür.

4- IP Telefon santralleri kart ve abone mantığı taşımaz, yazılım altyapısına sahip olduğu için kapasite artırımı çok kolaydır.

5- Geleneksel santraller eski tip konsollar üzerinden programlanır ve ayar yapılabilmekteydi. Sadece santral uzmanı tarafından bu işlem oldukça karmaşıktı. IP telefon santralleri ise web tabanlı arayüz ile yönetilir, şirketlerin bilgi işlem uzmanları kolaylıkla yönetebilir.

6- Geleneksel santraller sadece üreticiye ait marka telefon ile kullanılabilir. IP telefon santralleri ise evrensel SIP standartını destekleyen ürünler kullanılabilir. Geleneksel telefon setlerine göre daha ekonomik olduğu gibi kullanıcı başına ayrıca bir lisans ödemesi söz konusu değildir.

7- IP Telefon santralleri ağ tabanlı bir yazılım altyapısına sahip olduğundan diğer yazılımlar ile entegre olabilir, veri paylaşımı ve transferi yapabilir.

8- Görüntülü görüşme ile hem Video IP Telefonlar, hem de yazılımsal telefonlar görüşme yapabilir, video konferans oluşturabilir.